Obsługa prawna i finansowa dzięki sztucznej inteligencji, czy to możliwe? Sztuczną inteligencję wykorzystuje coraz większa liczba branż. Poprawienie skuteczności działania i osiągnięcia założonych celów to główny cel AI w biznesie. AI ułatwia prowadzenie biznesu i nie sprowadza się już tylko do IT. Korzystać z niej mogą zarówno duże, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa.
Jakie korzyści niesie AI dla biznesu?
Sztuczna inteligencja szturmem wdarła się do realiów działalności dzisiejszych przedsiębiorstw. Jej wykorzystanie nie ogranicza się już tylko do prostych analiz. AI może usprawniać procesy, zarządzać obsługą klienta i przetwarzać skomplikowane zbiory danych, uzyskując przydatne wnioski i zalecenia.
Sztuczna inteligencja to zwiększenie skuteczności i oszczędności. AI nie ma urlopu i nie potrzebuje biurka. Dzięki mniejszemu zespołowi ograniczają się koszty pracy. Przeniesienie wykonywania zadań do postaci elektronicznej sprawia, że przedsiębiorstwo nie traci pieniędzy na wydruki czy koszty przesyłki. Mądre wykorzystanie sztucznej inteligencji umożliwia optymalizację kosztów i zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Obsługa prawna i finansowa z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
Dziś sztuczna inteligencja prawnicy wykorzystają ją do obsługi klientów instytucji finansowych, a nawet do pisania pozwów. Coraz więcej przedsiębiorstw z obszaru prawa i finansów dostrzega korzyści, które płyną z jej wdrożenia do swojego biznesu.
Dlaczego opisane innowacje są tak ważne? Obsługa prawna i finansowa staje się tańsza i łatwiej dostępna. Obecnie większość Polaków ma opory przed korzystaniem z niej ze względu na wysokie koszty. Uzyskanie dostępności do szybkiej i rozsądnej cenowo usługi sprawi, że będziemy chętniej po nią sięgać.
Regularnie rośnie bezpieczeństwo wykorzystania sztucznej inteligencji. Dane konsumentów są przetwarzane w formie usług zaufanych, więc ryzyko wycieku informacji poufnych jest ograniczone do minimum.
Mimo że cały czas proces świadczenia usług prawnych i finansowych nie jest możliwy bez ingerencji człowieka, to warto wiedzieć, że również te aspekty naszej codzienności będą stopniowo usprawniane dzięki sztucznej inteligencji. Warto jednak pamiętać, że w praktyce to człowiek popełnia więcej błędów podczas przygotowywania pozwów czy wniosków kredytowych i mimo że to specjalista odpowiada za prawidłowość obsługi prawnej i finansowej, to AI może bardzo ułatwić jego pracę.
Sztuczna inteligencja może lepiej niż człowiek wykrywać nieprawidłowości
AI może skutecznie weryfikować poprawność dokumentów i być wykorzystywana w codziennej pracy każdej firmy. Jej umiejętne wykorzystanie pozwala na wyszukiwanie błędów w treści umów. Poprzez szczegółową weryfikację, AI wyciąga kluczowe informacje na temat postanowień i weryfikuje ich poprawność. Odpowiednio przystosowana, może również zapobiegać oszustwom finansowym i wyłudzeniom.
AI może zająć się obsługą klienta od początku do końca – przygotuje ofertę, wygeneruje dokumenty i uzupełni niezbędne dane. Da się ją wykorzystać również do automatycznych odpowiedzi na zapytania klienta czy przeprowadzania indywidualnej analizy potrzeb odbiorcy.
Podstawowa zaleta sztucznej inteligencji to jej uniwersalność. Raz zbudowane narzędzie może być wykorzystywane do różnych celów nie tylko przez dane przedsiębiorstwo, ale również przynosić korzyści w wielu branżach – w tym nie tylko prawnej i finansowej, ale również chociażby administracji publicznej czy sprzedaży różnych produktów i usług.
Sztuczna inteligencja to przyszłość obrotu gospodarczego. Eksperci nie pozostawiają wątpliwości – AI na stałe wpisze się w realia działalności różnych branż i sprawi, że funkcjonowanie biznesu stanie się łatwiejsze. Dla przedsiębiorców wyzwaniem będzie jednak odpowiednie wdrożenie nowych rozwiązań i utrzymanie przewagi konkurencyjnej. W tym celu warto myśleć o wprowadzeniu sztucznej inteligencji do swojego biznesu już dziś.